1.580

Numărul de salariați din Asistență socială infectați

0.13%

Ponderea salariaților din Asistență socială infectați din totalul cetățenilor infectați

3

Numărul deceselor înregistrate în rândul salariaților din Asistență socială

104 / 30

Unități/județe în care se înregistrează salariați din Asistență socială infectați

Distribuția pe județe a salariaților infectați din asistență socială

Distribuția salariaților din asistență scoială confirmați pozitiv pe unități sanitare

JudețUnitateNr.cazuriProcent
Alba Unitatea Medico-Socială Ocna Mureș5
 0.32%
Alba Centrul de recuperare şi reabilitare neuropsihiatrică pentru persoane adulte cu dizabilităţi Galda de Jos,29
 1.84%
Alba Centrul de îngrijire și asistență pentru persoane adulte cu dizabilităţi Baia de Arieș11
 0.7%
Andpdca Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA) (calculat ca diferență)18
 1.14%
Arad Centrul de Îngrijire şi Asistenţă pentru Persoane Adulte cu Dizabilităţi de la Pecica7
 0.44%
Argeș Complexul de Locuinţe Protejate Buzoeşti9
 0.57%
Argeș Centrul de Copii „Sf.Andrei” din Piteşti1
 0.06%
Argeș Complexul de Servicii pentru Persoane cu Dizabilităţi din comuna Vulturești11
 0.7%
Argeș DGASPC Argeș21
 1.33%
Bacău Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Dărmănești20
 1.27%
Bistrița-Năsăud Centrul Rezidențial pentru persoane vârstnice2
 0.13%
Botoșani Centrul de ingrijiri din com Răchiți4
 0.25%
Brăila Centru de îngrijiri pentru persoane adulte cu dizabilități din Brăila3
 0.19%
Brașov Căminul de bătrâni „Dumbrava minunată” din Braşov3
 0.19%
Buzău Centrul de Recuperare a Copilului cu Handicap nr. 93
 0.19%
Buzău Comunitatea de Supraveghere și Control a Copilului cu Dizabilități4
 0.25%
Buzău Centrul rezidenţial pentru recuperarea şi reabilitarea copilului cu tulburări de comportament din Beceni7
 0.44%
Caraș-Severin Centrul social Casa Noastra Zăgujeni9
 0.57%
Caraș-Severin Căminul pentru Persoane Vârstnice Bocşa10
 0.63%
Cluj Căminul de Vârstnici Rebeca din Sântioana5
 0.32%
Dâmbovița Centrul Rezidenţial pentru Persoane Vârstnice din Răcari20
 1.27%
Dâmbovița Centrul de Asistenţă Medico – Social Niculeşti1
 0.06%
Dâmbovița Complexul pentru Servicii Sociale Găeşti11
 0.7%
Dâmbovița Centrul de Recuperare şi Reabilitare a Persoanelor cu Handicap Ţuicani –Moreni14
 0.89%
Dolj Centre rezidențiale/cămine batrâni26
 1.65%
Dolj Unitatea Medico – Socială din Pleniţa1
 0.06%
Dolj Centrul de îngrijiri paliative „Sfânta Elena” Craiova,3
 0.19%
Galați Căminul de bătrâni „Sf. Ilie” din Galaţi15
 0.95%
Galați Căminul de bătrâni „Sf. Spiridon” din Galați8
 0.51%
Galați Centrul de Îngrijire şi Asistenţă pentru persoane cu Dizabilităţi numărul 120
 1.27%
Giurgiu Centrului de Îngrijire Persoane Vârstnice Onceşti4
 0.25%
Gorj Direcției de Asistență Socială și Protecția Copilului Gorj5
 0.32%
Hunedoara Unitatea de Asistență Medico-Socială (UAMS) Baia de Criș9
 0.57%
Hunedoara Centrul de Îngrijire și Asistență Păclișa8
 0.51%
Hunedoara Sanatoriul de Pneumoftiziologie Geoagiu1
 0.06%
Hunedoara Centrul de bătrâni din Orăştie,5
 0.32%
Iași Centrul de plasament rezidenţial «Sf. Stelian» din Paşcani6
 0.38%
Iași Centrul de Servicii Sociale "Mihail Sadoveanu" din Paşcani6
 0.38%
Iași Centrul de Plasament “Sf.Andrei” din Iasi13
 0.82%
Iași Centrul rezidenţial Sfântul Nicolae din Paşcani și din Verșeni16
 1.01%
Iași Unitatea Medico-Socială Răducăneni12
 0.76%
Iași Unitatea Medico Socială Bivolari9
 0.57%
Iași Centrul de Recuperare şi Reabilitare Neuropsihici Hârlău120
 7.59%
Iași Centrul de Servicii Sociale C.A.Rosetti9
 0.57%
Iași Centrul pentru Servicii Sociale Gulliver14
 0.89%
Iași Centrul de Servicii Sociale Budăi Armonia11
 0.7%
Iași CENTRUL DE SERVICII SOCIALE BUCIUM6
 0.38%
Iași FUNDAŢIA IZVOR – TOMEŞTI11
 0.7%
Iași CENTRUL DE SERVICII SOCIALE Tg. FRUMOS16
 1.01%
Iași C.I.A.P.A.D. GALATA (Centrul de ingrijire si asistenta pentru persoane adulte cu dizabilitati)19
 1.2%
Iași CĂMINUL DE BĂTRÂNI SFINŢII CONSTANTIN ŞI ELENA8
 0.51%
Iași CENTRUL DE ÎNGRIJIRE ŞI ASISTENŢĂ PENTRU PERSOANE ADULTE CU DIZABILITĂŢI COZMEŞTI3
 0.19%
Iași CENTRUL DE SERVICII SOCIALE „SF. NECTARIE”4
 0.25%
Iași DIRECŢIA GENERALĂ DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI PROTECŢIA COPILULUI IAŞI14
 0.89%
Mureș Cămin de bătrâni din comuna Ceauşu de Câmpie3
 0.19%
Mureș Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Brâncovenești.27
 1.71%
Neamț Centrul de Recuperare a Copilului cu Dizabilități Piatra Neamț6
 0.38%
Neamț Centrul de Recuperare si Reabilitare a Persoanelor cu Handicap Pastraveni67
 4.24%
Neamț Creșa Nr. 5 din municipiul Piatra-Neamț6
 0.38%
Neamț C.R.R.N. Războieni39
 2.47%
Olt Centrul Medico-Social Corabia.2
 0.13%
Prahova Căminul de bătrâni Izvoarele21
 1.33%
Prahova Centrul de recuperare Urlați21
 1.33%
Prahova Centrul de Ingrijire si Asistenta pentru Persoane Adulte cu Handicap Liliesti-Baicoi3
 0.19%
Prahova Complexul de Servicii Comunitare Fântânele9
 0.57%
Sibiu Centrul de Recuperare şi Reabilitare pentru Persoane cu Handicap Cisnadie1
 0.06%
Sibiu Centru de îngrijire a persoanelor vârstnice din Șelimbăr15
 0.95%
Sibiu Unitatea de Asistență Medico-Socială (UAMS) Săliște43
 2.72%
Sibiu Unitatea de Asistență Medico-Socială (UAMS) Agnita8
 0.51%
Sibiu Centrul de recuperare și reabilitare Neuropsihiatrică Tălmaciu55
 3.48%
Sibiu Sos Satele copiilor Cisnădie10
 0.63%
Sibiu Centrul pentru recuperarea și reabilitare neuropsihiatrică Râu Vadului61
 3.86%
Sibiu Unitatea de Asistență Medico-Socială (UAMS) Sibiu17
 1.08%
Sibiu Centrul de abilitare și reabilitare pentru persoane adulte cu dizabilități „Sf. Nectarie” Mediaș22
 1.39%
Sibiu Centrul de îngrijire și asistență „Episcop Nicolae Popoviciu” Biertan19
 1.2%
Sibiu Centrul de plasament pentru copilul cu dizabilități „Speranța” Sibiu21
 1.33%
Sibiu Centrul de îngrijire și asistență Agnita8
 0.51%
Sibiu Centrul de abilitare și reabilitare pentru persoane adulte cu handicap Tălmaciu26
 1.65%
Sibiu Căminul pentru persoane vârstnice Sura Mică10
 0.63%
Sibiu Unitatea de Asistență Medico-Socială (UAMS) Mediaș18
 1.14%
Sibiu Centrul de îngrijire și asistență Biertan21
 1.33%
Sibiu Căminul pentru persoane vârstnice Ațel6
 0.38%
Sibiu Căminul pentru persoane vârstnice „Sf. Mihail Mărturisitorul” Mediaș7
 0.44%
Sibiu Centrul de plasament Prichindelul Sibiu19
 1.2%
Sibiu Centrul de plasament Guliver Sibiu4
 0.25%
Sibiu Centrul de plasament pentru copii Turnu Roșu16
 1.01%
Sibiu Centrul pentru Seniori B&B Adept Merghindeal4
 0.25%
Sibiu Asociația umanitară Dare to Care2
 0.13%
Sibiu Centrul Rezidențial pentru persoane vârstnice Ighișu Vechi3
 0.19%
Suceava Căminul de Bătrâni din Bogdănești9
 0.57%
Suceava Centrul de Reabilitare şi Recuperare Neuropshiatrică din Costâna41
 2.59%
Suceava Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihică Sasca Mică59
 3.73%
Suceava Căminul pentru Persoane Vârstnice din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a Primăriei Municipiului Rădăuţi4
 0.25%
Suceava Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Zvoriștea2
 0.13%
Suceava Servicii Multifunctionale pentru copilul aflat în dificultate – Gura Humorului3
 0.19%
Suceava Centrului de Îngrijiri Paliative „Sfântul Luca” din Sucevița7
 0.44%
Suceava Centrul Rezidențial pentru Bătrâni „Geana” din comuna Vama23
 1.46%
Timiș Centrul de Recuperare şi reabilitare Neuropsihiatrică Găvojdia48
 3.04%
Tulcea Centre Babadag3
 0.19%
Vâlcea Centrul de Îngrijire şi Asistenţă Bistriţa9
 0.57%
Vaslui Căminul pentru persoane vârstnice Tutova5
 0.32%
Vaslui Centrul de Abilitare şi Reabilitare pentru Persoana Adultă cu Dizabilităţi Huşi85
 5.38%
Vaslui Centrul de Recuperare Mălăiești22
 1.39%
Vrancea Centrului Rezidenţial pentru Persoane Vârstnice (CRPV) Odobeşti10
 0.63%

Despre proiect

Covid-19 Solidaritatea Sanitară este un program de cercetare-dezvoltare desfășurat de Centrul de Cercetare și Dezvoltare Socială „Solidaritatea”.

  • Programul include următoarele tipuri de activități:
  • Dezvoltarea unei platforme publice de informare obiectivă
  • Culegerea și prezentarea datelor privind numărul de îmbolnăviri COVID-19 și decese ale salariaților din sistemul sanitar românesc
  • Cercetări sociologice având ca subiecți salariați din sănătate, centrate pe identificarea problemelor cu care se confruntă aceștia și propunerea unor soluții de rezolvare
  • Culegerea și prezentarea publică a principalelor date privind spitalele publice din România
  • Analiza multiplelor cauze posibile care au contribuit la răspunsul dat de sistemul sanitar și la impactul pandemiei COVID-19 asupra salariaților din sănătate
  • Studii centrate pe propunerea unor soluții alternative sau complementare de luptă împotriva pandemiei COVID-19
  • Analize comparative cu situația din alte state.

Echipa:

  • Prof. univ. dr. Viorel Rotilă - coordonator
  • Expert IT - Lungu Laurențiu - Web Developer
  • Jr. Palade Traian - coordonator activități de culegere și validare a datelor
  • Ciobanu Georgiana - sociolog
  • Ec. Lungu Gherghina - culegere și analiză date
  • Ec. Ghimpu Loredana - culegere și analiză date.

Precizări privind metodologia de culegere a informațiilor ce vizează salariații infectați SARS-CoV-2

Publicarea fiecărei informații este făcută doar după ce a fost verificată din cel puțin două surse.

(1) Procedura de culegere a datelor

Sursele utilizate:

  • Comunicatele oficiale[1]
  • Liderii sindicatelor membre FSSR
  • Presa locală și cea națională
  • Sesizările efectuate de salariați.

(2) Procedura de verificare a datelor:

(a) Pașii aplicați înainte de publicare

  • Identificarea altor surse de informare (este minim obligatorie existența unei a doua surse de informare);
  • Verificarea prin adresă către unitățile sanitare (aplicată după data de 13.04.2020 pentru cazurile ulterioare);
  • Transmiterea datelor pentru aprobarea introducerii informațiilor în platformă către Departamentul Juridic al FSSR.

(b) Pașii aplicați după publicare

  • Verificarea prin adresă către unitățile sanitare (aplicată pentru cazurile publicate deja până în data de 13.04.2020; în situațiile în care apar neconcordanțe cu datele deja publicate se fac rectificările necesare în regim de urgență).

Marja de eroare estimată: 4%. Corectarea erorilor se face pe baza comunicărilor transmise de către unități (este dependentă de nivelul transparenței de care dau dovadă unitățile).

Câteva explicații posibile pentru diferențe dintre cifrele comunicate de Ministerul Sănătății și cele comunicate de FSSR:
Ministerul SănătățiiFSSR
Cum numărăDoar salariații care sunt infectați acum; fără vindecați (diferit de procedura utilizată pentru monitorizarea tuturor cetățenilor infectați).[2]  Toți salariații din sistemul de sănătate infectați, inclusiv cei vindecați. Aplicăm procedura utilizată și pentru monitorizarea generală a numărului de cetățeni infectați.
Ce numărăDoar salariații din sectorul public de sănătate.Salariații din sectorul public de sănătate și cei din rețelele paralele (MAN. MAI, CFR) – toți salariații implicați activ în lupta directă împotriva pandemiei COVID-19 sau cei care își desfășoară activitatea curentă, având risc de infectare în cadrul acestei activități.
Când numărăNu există date privind momentul încheierii numărătorii. Publică la intervale mari de timp (de ordinul zilelor).Publicăm datele în momentul culegerii și validării publicării lor (conform procedurii amintite).
SurseNu avem informații privind sursele utilizate și procedura de culegere a datelor.[3]Cel puțin două surse: ·         Sindicatele din unitățile sanitare sau salariați (în puținele unități în care nu avem sindicate) ·         Presa locală

[1] Deoarece raportările oficiale indică doar totalul per județ, ele nu pot fi utilizate pentru verificarea la nivel de unități. În momentul în care comunicatele oficiale indică un număr mai mare decât cel cunoscut de noi prin identificare la nivel de unități sanitare, diferența în plus dintre numărul cunoscut de noi anterior și cel comunicat de oficialități este trecut la „unitate nespecificată”.

[2] Informațiile privind această procedură au fost deduse din monitorizarea seriei de informații comunicate de autorități, în care este evidentă „dispariția” din statistici a salariaților din sănătate vindecați.

[3] Din procedurile privitoare la testare am putea deduce că numărătoarea se face pe baza datelor furnizate de DSP-uri. Însă, neconcordanțele ivite între raportarea națională și cele locale indică faptul că această procedură este cel puțin deficitară.

Anexe:

Model adresă transmis către Direcțiile de Sănătate Publică

Model adresă transmis către Institutul Național de Sănătate publică

Model adresă transmis către unitățile sanitare publice